Profesjonalne odwodnienie lotniska

Lotnisko czy terminal kontenerowy to obszary szczególnie narażone na ekstremalne obciążenia, gdyż pojazdy przemieszczające się po ich powierzchniach są bardzo ciężkie.

Odwodnienie lotniska wymaga zastosowania odwodnień klasy F900, która jest odpowiednia dla tego typu obszarów. Korytko takiego odwodnienia może być wykonane z polietylenu wysokiej gęstości (PE-HD) i musi być dodatkowo dodatkowo wyposażone w stalową lub żeliwną ramę. Co do rusztów to klasa ta ogranicza praktycznie materiał do żeliwa sferoidalnego. Wszystko po to, aby odwodnienie lotniska odpowiednio spełniało swoją rolę, którą jest odprowadzenie wody, a jednocześnie było stabilne.

Na obszarze lotnisk sprawdza się tylko i wyłącznie odwodnienie profesjonalne klasy F900 charakteryzujące się wysoką odpornością na bardzo duży nacisk, a dodatkowo także drgania pochodzące od przemieszczających się pojazdów. Co ważne, nacisk ten nie jest jednorazowy, ale ma miejsce niemal ciągle, niewyobrażalnie wiele razy w ciągu dnia. Na lotniskach wciąż pojawiają się nowe pojazdy, które ważą wiele ton. Lotniska muszą poradzić sobie z opadami o różnej intensywności i okresie trwania. Prawdziwe ulewy i tzw. oberwania chmur zdarzają się coraz częściej. Profesjonalnie zamontowane odwodnienie lotniska musi sprostać akcjom gaśniczym, które nie są lotniskową codziennością, ale także mogą się zdarzyć. Tak więc ważne jest to, aby zastosować odwodnienie lotniska od odpowiedzialnego producenta, którego system odwodnieniowy został dokładnie przebadany pod kątem bezpieczeństwa i użyteczności w najcięższych z możliwych warunków.

Wyłącznie odwodnienie profesjonalne klasy F900 gwarantuje skuteczne i bezpieczne odwodnienie nawierzchni obszarów lotnisk. Nie jest to więc obszar w obrębie którego opłaca się szukać oszczędności – należy stosować sprawdzone rozwiązania.