Jjeśli chcemy, aby na parkingu, na który mogą wjeżdżać samochody ciężarowe, nie zalegała woda, to na pewno powinniśmy zainstalować odwodnienie jezdni minimum klasy C250. System taki pozwoli nam poruszać się w bezpieczny sposób, nie wpływając negatywnie na funkcjonalność parkingu. Klasa odwodnienia liniowego C250 jest o wiele bardziej wytrzymała od klasy A15 oraz B125. Często kanały w tej klasie posiadają wytrzymałe ruszty żeliwne, w których można wykonać wiele otworów, przez które napływająca woda wlewa się do kanału.

Poza zastosowaniem ich na parkingach aut wszelkiego typu kanały z rusztami C250 można zainstalować na drodze (jednakże przy zachowaniu warunku: odwodnienie musi zostać ułożone wzdłuż krawędzi jezdni maksymalnie 0,5 metra w jej głąb). Możliwe jest także zastosowanie odwodnień tej klasy w przypadku parkingów oraz stref ruchu, po których poruszają się pojazdy o dużej wadze, ale z niewielką prędkością i częstotliwością. Odwodnienie jezdni może posiadać korytka wykonane z polietylenu odznaczającego się wysoką gęstością, dzięki czemu są wytrzymałe na nacisk i różne warunki atmosferyczne. Tak, jak w przypadku innych rodzajów odwodnień ważne jest, aby odwodnienie ulic było w pełni odporne na przewidziane w klasie naciski i to zarówno statyczne (np. stojący samochód), jak i dynamiczne (przejeżdżające auto).

Odwodnienie jezdni musi być tak zamontowane, aby w żaden sposób nie utrudniać ruchu pojazdów. W kierunku odwodnienia powinien zostać wykonany spadek, aby woda z jezdni trafiała do korytka, a następnie do kanalizacji.

Sprawdź, jak przydatne może okazać się odwodnienie drogi

Na komfort użytkowania drogi składa się bezpieczeństwo oraz jakość nawierzchni, po której się poruszamy. Aby te warunki były spełnione, na jezdni nie może zalegać utrudniająca ruch woda. Liniowe odwodnienie ulic efektywnie zażegna ten problem. Zarówno kierujący pojazdami, jak i piesi poczują się komfortowo, gdy z jezdni, parkingów i chodników nadmiar wody deszczowej będzie skutecznie odprowadzany. Standardem stosowanym dla odwodnień ulic są ruszty kanałów wykonane z żeliwa. Materiał ten gwarantuje nam wytrzymałość niezbędną dla nawet najcięższych warunków (stosujemy je m.in. na lotniskach). Zastosowanie podczas produkcji rusztu żeliwa sferoidalnego korzystnie wpływa na użyteczność produktu. W przeciwieństwie do żeliwa szarego nasze żeliwo nie pęka pod większym obciążeniem, tylko ugina się – powracając niezwłocznie do poprzedniego kształtu. Odwodnienie ulic należy wykonywać, korzystając z właściwej klasy odwodnienia, czyli minimum C250, której to wytrzymałość pozwala stosować jej na jezdniach (wzdłuż krawężnika do 0,5 metra wgłąb jezdni), poboczach, parkingach. Linia odwodnienia przebiegająca w poprzek drogi powinna być klasy D400.

Odwodnienie drogowe wymaga zastosowania odpowiednio wytrzymałych materiałów, odpornych na znacznie większy nacisk niż przydomowy system odwadniający. Odwodnienie drogowe składa się z wytrzymałych na przejazd oraz postój samochodów korytek z polietylenu o wysokiej gęstości. Jest to materiał bardzo mocny i jednocześnie elastyczny. Niska waga produktu obniża koszty transportu i ułatwia montaż bez potrzeby stosowania specjalistycznego sprzętu. Do wykonania rusztu tego odwodnienia zostało z kolei zastosowane żeliwo sferoidalne, które w odróżnieniu na przykład od stali nie jest podatne na odkształcenia. Odwodnienie drogowe (ruch ciężki) zgodnie z Polską Normą EN1433 musi być wyposażone w ranty stalowe wzmacniające kanał (Mufle seria WING), czyniąc go bardziej wytrzymałym na siły skrętne (np. przy skręcaniu pojazdów wielkogabarytowych). Korzystając z naszych wysokiej jakości produktów, wykonasz liniowe odwodnienie drogi za rozsądną cenę.